Historiek

Outsourcingspecialist HCM werd opgericht om aan de toenemende vraag van de farma-industrie tegemoet te komen.

Een decennium geleden was de pharmamarkt heel gefragmenteerd. Het marktaandeel van de nummer één was nog geen vijf procent. Sindsdien volgden de fusies en overnames elkaar snel op, met een dubbele doelstelling:

  • marktaandeel verhogen;
  • besparingen realiseren in onderzoek en ontwikkeling, marketing en verkoop.

Het gevolg? De productportfolio van heel wat bedrijven puilt uit, en bevat soms meer dan 150 producten. Een bedrijf kan nooit alle producten promoten. Daarom concentreren ze zich op de belangrijkste (de core business) en roepen ze de hulp in van outsourcingbedrijven zoals HCM voor:

  • tijdelijke ondersteuning van hun verkoopsteam bij de lancering van nieuwe producten;
  • promotie van producten die niet tot de core business behoren;
  • vervanging van afgevaardigden die langdurig afwezig zijn;
  • promotie van producten bij een doelgroep die nog niet bezocht wordt;
  • maar ook voor tal van opportuniteiten die zich aanbieden
Vacatures
Vertrouwelijk
inKempen - Limburg
Vertrouwelijk
inOost- en West Vlaanderen
Vertrouwelijk
inWest-Vlaanderen
Vertrouwelijk
inBelgïe and-Nederland-Duitsland